Deze website gebruikt Cookies om te kunnen functioneren.
Nieuws

De kleur van een auto speelt in 88 procent van de aankoopbeslissingen een belangrijke rol. Dit meldt Axalta Coating Systems op basis van een eigen enquête onder vierduizend respondenten tussen 25 en 60 jaar in China, Duitsland, Mexico en de VS.

Trends
De enquête draaide om de autokleuren en de afwerking en lakeffecten die het meest bij consumenten gewild zijn. Op basis van de uitkomst zou Axalta beter kunnen inspelen op toekomstige trends. Individuele voorkeuren voor autolakken verschillen per land, maar in alle onderzochte markten was er wel een voorkeur voor hoogglans lakken, behalve in China. Daar toonden de resultaten een bijna gelijkmatige verdeling tussen hoogglans en matte lakken Verder staan effen effecten op nummer één in de VS en China, terwijl dat in Duitsland parelmoer en in Mexico grof metallic en parelmoer zijn.

Kleurenpopulariteit
Axalta publiceert al 68 jaar het kleurenpopulariteitsrapport. Dit is een jaarlijkse indicator van autokleuren op de wegen op basis van de verkoopcijfers van Original Equipment Manufacturers (OEM’s). De enquête biedt nieuwe inzichten van autoconsumenten in kleur en lak. (Bron: Axalta)

 

Laat commentaar achter

Alle velden met een * zijn verplicht

Poll

De toenemende ketenvorming laat zien dat de Belgische carrosseriemarkt professionaliseert.

S5 Box

Login

Register

You need to enable user registration from User Manager/Options in the backend of Joomla before this module will activate.