Deze website gebruikt Cookies om te kunnen functioneren.
Nieuws

De afgelasting van het Autosalon 2021 heeft bij drie kwart van de autobezitters geen impact op de aankoopintentie en bij 17% wel. Dit zegt Traxio op basis van eigen marktonderzoek onder consumenten.

Saloneffect
Omdat het voor het eerst is sinds de Tweede Wereldoorlog dat er in januari geen Autosalon is hield Traxio een marktonderzoek om de impact op de autoverkoop in januari te voorspellen. Hieruit bleek dat veel mensen januari blijven beschouwen als ‘autosalonperiode. Hoewel het Autosalon in Brussel niet fysiek kan doorgaan, spreekt Traxio wel van een ‘Saloneffect’ in januari: Voor 17% heeft de annulering van het Autosalon een effect op de aankoopintentie: 10% gaat de aankoop uitstellen, 2% gaat de aankoop vervroegen, 3% gaat een goedkopere auto kopen, 1% een duurdere auto en 2% een tweedehandse auto in plaats van een nieuwe.

Uitstel
Voor 24% heeft Corona nog steeds een impact op het aankoopgedrag van een nieuwe wagen: “De weerslag daarvan blijkt dus groter dan de beslissing om het Salon te schrappen”, aldus Traxio. “In het merendeel (15%) gaat het om een uitstel van de aankoop, 4% is van plan een goedkopere wagen te kopen en 2% wil eerder zich een tweedehandse dan een nieuwe wagen aanschaffen.”

Dit marktonderzoek werd tussen 25 en 30 november 2020 online bij 1.000 respondenten uitgevoerd. (Afbeelding: Traxio)

Laat commentaar achter

Alle velden met een * zijn verplicht

Poll

De toenemende ketenvorming laat zien dat de Belgische carrosseriemarkt professionaliseert.

S5 Box

Login

Register

You need to enable user registration from User Manager/Options in the backend of Joomla before this module will activate.